Groepen
Wij werken met 5 groepen. In de onderbouwruimte vindt u een combinatiegroep 1/2 met een klassenassistent. Daarnaast een groep 3/4. Deze groepen hebben een grote gezamenlijke gemeenschapsruimte. In de bovenbouwruimte vindt u de groepen 5, 6 en 7 /8. Ook deze groepen beschikken over een riante gezamenlijke gemeenschapsruimte. Daarnaast beschikt de school over een eigen speellokaal voor de kleuters en een toneel, waar regelmatig weeksluitingen te zien zijn.
Kleuterafdeling:
Op deze afdeling spelen naast de sociale- en de taalontwikkeling, de motorische- en de zintuiglijke ontwikkeling een belangrijke rol. De kinderen worden al in grote mate met het Daltononderwijs in aanraking gebracht. Eenvoudige taken behoren bij het dagelijkse werk. De taakjes zijn ondergebracht in een weektaak. Daarnaast volgen we de ontwikkeling van het spel van de kleuters, wij vinden dat kleuters volop moeten kunnen spelen. In groep 2 kunnen kinderen, die daar aan toe zijn, al kennismaken met het leesproces. In groep 3, waar de meeste kinderen met lezen beginnen, kunnen de vlotte lezers uit groep 2 met een drie ster programma werken. Les in Engelse taal wordt vanaf groep 1 gegeven.
Werken in hoeken:
Kleuters werken veel in zgn. hoeken, b.v. de bouw-hoek, poppenhoek, stempelhoek e.d. Om de overgang van de kleuterafdeling naar de andere groepen soepel te laten verlopen, worden deze werkvormen ook nog gebruikt in groep 3.
Halve dagtaak/weektaak:
Vanaf groep 3 worden vakken als lezen, taal, spelling, schrijven en rekenen aangeboden d.m.v. een taak. Deze taak wordt vanuit een dagtaak, uitgebreid tot een weektaak in de hoogste groepen. Het taakgericht werken met daarin opgesloten keuzevrijheid t.a.v. het werk, wordt al vanaf de kleuterafdeling ingeoefend (Daltononderwijs).